Mis geen BBQ sessie tijdens het afvallen

Met deze tips kan jij prima van alle gezelligheid blijven genieten, zonder dat het jouw resultaat hoeft te belemmeren.

 

De (on)gezonde BBQ

Hoe jij ervoor kan zorgen dat de bbq niet eindigd in een caloriebom

Het is mooi en warm weer en zoals bij veel Nederlanders, is dat een reden voor gezelligheid en vaak ook lekker buiten eten. Meestal gaat dit gepaard met een barbecue sessie.
Deze gezelligheid gaat meestal gepaard met overdaad, de zomer komt eraan en ik krijg steeds meer de vraag ‘Hoe kom ik van mijn vetjes of ook wel corona kilo’s af. Afvallen is dus echt een hot item in deze maanden vlak voor de zomer, het is merkbaar dat mensen bezig zijn met hun uiterlijk.

De overdaad in drankjes, in vlees/vis en brood, resulteert uiteindelijk meestal in een flink calorie overschot. In deze blog krijg jij de beste strategieën over hoe jij kan zorgen dat je toch blijft afvallen zonder je BBQ sessies te moeten missen. Hieronder een voorbeeld zoals ik wel vaker heb horen langskomen van cliënten.

Dit is een foto

Zoals te zien is in het screenshot zijn er meerdere stukken vlees/vis gegeten, niet zo veel groenten, de nodige alcoholische dranken en ook brood & sauzen.
Alles totaal resulteert in een avondmaal dat een caloriebom is geworden van 1902 calorieën.

Daar waar een normaal avondmaal tussen de 450 en 650 calorieën is.

Een dergelijke BBQ sessie is dus goed voor 3x een normale maaltijd.

Meest gemaakte fouten: 

  • Veel verschillende stukken vlees / vis waarbij elk stukje geproefd moet worden,
  • Naast vet vlees, ook vette sauzen, vette salades (op mayonaisebasis) en brood,
  • Geen tot weinig groente op de BBQ of ernaast in een salade vorm.

Ook persoonlijke begeleiding?

Wij helpen dagelijks vele mensen aan een gezondere leefstijl, die binnen hun drukke leven past.
Ervaar onze service tijdens de gratis try-out.

Hoe het ook kan!

Wel gezellig & lekker, maar zonder het calorietekort te slopen

Met deze tips kan jij afvallen zonder je BBQ te hoeven missen. 
Een BBQ kan naast gezellig en leuk ook relatief gezond zijn. Maar dan moet je de BBQ wel zien als een kooktoestel in plaats van een grill waar enkel vlees en vis op gegaard kan worden.
Allereerst wat tips om calorieën te besparen tijdens een gezellige bbq. 

  • Ga voor 1 a 2 stukken vlees of vis per persoon. Normaal eet je ook niet 5-6 stukken. 
  • Zorg voor een frisse salade naast de bbq deze salade zorgt voor vulling, met weinig calorieën
  • Groenten als aubergine, courgette, paprika, tomaat, ui, kool, pompoen lenen zich uitstekend voor het grill rooster. Probeer een 1 – 1 verhouding tussen groenten & vlees / vis te hebben. 
  • Drankjes zoals wijn en bier zijn heel lekker en gezellig, maar bevatten ook relatief veel calorieën, door tussen elke alcoholisch drankje een 0 calorie drankje te drinken zit je eerder vol, met minder calorieën. 
  • Witte sauzen zijn op basis van mayonaise, deze kan je zelf maken op yoghurt basis. Hiermee is je saus minder vet. Rode sauzen zijn vaak op basis van tomaat en bevatten hierdoor van nature al minder calorieën.

Door deze tips toe te passen kan jij zorgen dat jouw bbq feestje niet uitloopt in een caloriebom. Onderstaand een voorbeeld van een bbq waar het menu bestond uit (955 Calorieën):

  • Gerookte zalmmoot (1 stuk vlees)
  • Gegrilde asperges + courgette (gegrilde groente)
  • Aardappels van de bbq (brood vervanger)
  • 2 wijntjes + 2x caloriearm drankje (drank regel)
  • Salade van tomaat + mozzarella (salade ernaast)

Natuurlijk is 955 calorieën in één maaltijd nog steeds veel. Maar toch al zeker de helft van de BBQ in het eerste voorbeeld. 
Tot slot een BBQ sessie zie je meestal aankomen. Hier kan jij rekening mee houden door tijdig je calorie inname te beperken. Hoe je dat het beste kan doen, lees je in deze blog.

Zie onze bewezen resulaten

Sharon

“Het nemen van personal training was het beste kado dat ik mijzelf heb gedaan in lange tijd. Ik wist niet dat ik zo veel verschil kon bereiken in zo een korte tijd. Binnen 3 maanden had ik mijn gewenste bikinifiguur.

Wade

Ik heb voor personal training gekozen omdat ik sterker en gespierder wilde worden. Pieter heeft mij enorm geholpen hierbij, in korte tijd ging mijn techniek vooruit en nam mijn kracht toe.

Michiel

“Mijn doel was om in korte tijd (maximaal 20 weken) flink af te vallen en fit te worden. Dit is gelukt, mijn shape was na 18 weken veel beter en ik voelde mij vooral fitter. De structuur voor voeding was een gamechanger.”

Peter

Mijn wens was om in drie maanden meer spiermassa op te bouwen en mijn vetpercentage te verlagen. De structuur in de trainingen heeft mij erg geholpen om elke training voor maximaal resultaat te gaan.

Wacht niet langer!

Door onze try-out te doen win jij alleen maar. Onze kennis en ervaring delen we graag met je. Daarom geven we je deze try-out ter waarde van €135,- cadeau.

Neem nu contact op voor een vrijblijvende en gratis intake

Ook interessant!

Voeden vs Vullen

Voeden vs Vullen

Zoals ik gisteren al aangaf in de quote; Een lichaam moet je voeden en niet vullen. In deze blog ga ik proberen om daar meer duidelijkheid over te geven. En natuurlijk krijg jij praktische tips over hoe je dit kan toepassen.  Voeden vs Vullen waarom eigenlijk? Voeden...

Lees meer
Voeding 1 | Waarom eten we (te veel)?

Voeding 1 | Waarom eten we (te veel)?

In deze blog serie over voeding ga ik in op wat voor rol voeding in het lichaam heeft, hoe het lichaam hiermee omgaat en belangrijker hoe jij dit kan inzetten voor doelen als afvallen of sport. Vanuit de basis ga ik steeds verder in met elke keer praktische tips. Dus...

Lees meer

Volg ons op Social Media!