Voetbal
– Sprinttraining
– Conditietraining
– Krachttraining

Bewezen methodes

Gegarandeerd een betere speler worden

Door specifieke sprinttraining voor voetballers

Binnen de voetballerij is presteren steeds belangrijker aan het worden. De BVO-opleidingen worden steeds professioneler en selectie begint steeds eerder. Om op te vallen is het bijna noodzakelijk om buiten clubtrainingen om, extra te trainen bij een voetbalschool of talenten academy. Athletic Fitness is dé performance academy voor voetballers die sneller, sterker en behendiger willen worden. Wij werken alleen met trainers uit de top atletiek.

Wat wij anders doen

Sprinttraining

Om een snellere speler te worden, moet je hier specifiek op trainen. In onze trainingen gaat de aandacht enkel naar het sneller en sterker maken van spelers.

Ondersteunend

Met voetbal als hoofdsport zit het trainingsrooster redelijk vol. Jij traint bij ons één keer per week 45-60 minuten. Wij verhogen de effectiviteit door slimme huiswerkopdrachten. 

Specialisten

Alle trainers voor sprinttechniek, kracht en looptechniek, werken dagelijks met de nationale sprinttoppers. Jij traint altijd met een specialist. Ervaring in de praktijk en theorie. 

Herkenbaar? 

  • Je hebt een tragere reactiesnelheid dan je teamgenoten
  • Als je aan het sprinten bent dan ziet het er slordig uit
  • Je bent te laat bij de bal doordat je niet snel kan starten
  • In duels verlies jij het op je fysieke eigenschappen

Onze oplossing

  • Leeftijdsgebonden trainingen, specifiek op de ontwikkelingsfase van de speler
  • Specifieke trainingen voor een betere sprint
  • Specifieke trainingen voor een hogere startsnelheid
  • Elke training een blokje met conditie
  • Aanvullende krachttrainingen voor meer explosiviteit

Tijden en dagen 2e seizoenshelft

Trainingsmomenten*
Dinsdag Vrijdag Zondag
16:00-16:55 16:00-16:55 15:00-15:55
17:00-17:55 16:00-16:55
17:00-17:55
Planning trainingsdata
Dinsdag Vrijdag Zondag
week 2 7 jan. 10 jan. 12 jan. proeftraining 
week 3 14 jan. 17 jan. 19 jan. proeftraining 
week 4 21 jan. 24 jan. 26 jan. geen training
week 5 28 jan. 31 jan. 2 feb. training 1
week 6 4 feb. 7 feb. 9 feb. training 2
week 7 11 feb. 14 feb. 16 feb. geen training
week 8 18 feb. 21 feb. 23 feb. geen training
week 9 25 feb. 28 feb. 1 mrt. training 3
week 10 3 mrt. 6 mrt. 8 mrt. training 4
week 11 10 mrt. 13 mrt. 15 mrt. training 5
week 12 17 mrt. 20 mrt. 22 mrt. training 6
week 13 24 mrt. 27 mrt. 29 mrt. training 7
week 14 31 mrt. 3 apr. 5 apr. training 8
week 15 7 apr. 10 apr. 12 apr. geen training
week 16 14 apr. 17 apr. 19 apr. training 9
week 17 21 apr. 24 apr. 26 apr. training 10
week 18 28 apr. 1 mei 3 mei training 11
week 19 5 mei 8 mei 10 mei training 12
week 20 12 mei 15 mei 17 mei Inhaal 1
week 21 19 mei 22 mei 24 mei Inhaal 2

*De groepsindeling is afhankelijk van de aanmeldingen. Hierover volgt later een definitieve indeling. De leeftijdsindeling is 6 t/m 10 jaar, 11 t/m 15 jaar en 15 jaar en ouder.

Performance Academy Snelheid voetbal

Een goede looptechniek is complex. In het begin kan je snel resultaat zien. Om hier een stabiel resultaat in te creëeren is het raadzaam om minimaal 12 trainingen te doen. Binnen de Performance Academy Snelheid zijn er drie pakketten. Kies uit het pakket dat bij jouw voetbal ambitie past.

Brons: Voor de voetballer die kleine tweaks in de sprinttechniek nodig heeft om sneller vooruit te kunnen.

Zilver: Het meest afgenomen pakket door voetballers die hun maximale potentie willen leren benutten.

Goud: Je wilt hoge ogen gooien bij scouts en in je team. Jij gaat dit jaar de grootste performance verbetering doormaken en bent meer dan serieus. Dit is jouw doel, dit is wat je wilt!

Het Athletic Skills model

Onze principes

In de opbouw van de trainingen houden we rekening met de ontwikkelingsfase van de speler. Hierbij volgen wij de Athletic Skills methode die door onder andere Ajax uitgebracht is.

Verbeterde coördinatie 

7-12 jaar 

De spelers zijn in deze leeftijd extra gevoelig voor: coördinatie, snelheid, reactievermogen en het leren efficiënter te bewegen. De trainingen sluiten aan bij de belevingswereld van de speler, alle Athletic Skills komen aanbod.
Het resultaat: Verbetering van loop- en sprinttechniek | Snellere start & reactie | Verbeterde conditie | Efficienter bewegen | Wendbaardere en snellere spelers.

Belastbaar en sneller

12-15 jaar

Door de groeispurt komen pezen en spieren extra op rek. En de ene speler is groter dan de andere. In onze trainingen houden wij hier rekening mee. De oefeningen worden gedifferentieerd aangeboden, zodat elke speler op zijn/haar eigen niveau traint. In de warming-up besteden wij aandacht bewegelijkheid, kracht, stabiliteit en houdingsinstructie. Wij creëren spelers die stabiel bewegen, een hogere sprintsnelheid hebben, sneller starten, hoger springen en sterker in het veld staan.

Professionele aanpak

15-18 jaar

Dit is het moment in je voetbal carrière waar prestaties echt belangrijk worden. In onze trainingen kijken we naar wat jij nodig hebt en maken hier een persoonlijk programma voor. In de trainingen doen besteden wij veel aandacht aan specifieke kracht-, snelheid- en conditie training. Jij traint in groepsvorm en werkt aan jou persoonlijke accenten.

Je twijfelt allang niet meer!

Wat anderen zeggen over Athletic Fitness performance

Athlete Testimonials

Ik train al sinds mijn 10e met Pieter. Met hem werk ik aan mijn sprintsnelheid en looptechniek. Mede dankzij de goede looptechniek ben ik een van de snelste van mijn team. Pieter is een hele deskundige trainer die precies kan uitleggen hoe ik mijn techniek kan blijven verbeteren

Kiani Inge

AZ U14, AZ

Ik zou Pieter aanbevelen omdat hij serieus met zijn werk bezig is en daarbij ook een plezierige en open persoonlijkheid heeft. Wij hebben de winterstop training als goed ervaren voor de conditie. Het was erg leerzaam op het gebied van houding en prestatie verbetering.
Top Pieter ga zo door!

Justin S.

AZ U14, AZ

Zo moeilijk is het niet

Nog niet overtuigd?

Dit is wat anderen over ons zeiden:

  • Onder begeleiding van een Athletic Fitness train ik altijd veilig en verantwoord
  • Na de zomerstop kon ik echt verschil zien in mijn lopen.
  • Mijn trainer ziet dat ik sneller ben na de trainingen
  • Als het zwaar is tijdens trainingen dan zorgt de Pieter voor de juiste motivatie
  • De trainingen zijn gevarieerd, veelzijdig en uitdagend
  • Met behulp van Pieter heb ik nu een strakkere techniek tijdens het sprinten

Aanmelden voor een proeftraining

Probeer en ervaar waardoor jij nog sneller gaat worden. 

bezoek mij

Karspeldreef 500, Amsterdam